söndag 31 juli 2011

Gästabudet!

Ett historiskt spel som var helt underbart. Där fanns allt, svett, blod och tårar! Alla var otroligt duktiga och min vän Daniel sjöng så fick jag gåshud.





Det var häftigt att sitta högt upp, blicka ner på scenen i mörkret och bara njuta av föreställningen.
Kärlek <3

lördag 30 juli 2011

Nattföreställning!

I mitt rum ska jag nog ha en rosa färg på väggarna, tror det blir fint till kakelugnen! Ska köpa en ny säng och inreda det mysigt, varmt, kvinnligt och romantiskt!






Therese kom och hälsade på och så här glada blir alla då..hehe
I kväll ska jag, Natta, Therese och min syster gå på Gästabudets sista nattföreställning, mysigt!
Tjingeling <3 

fredag 29 juli 2011

Våningen är min!

I dag ska jag skriva kontrakt och få mina nycklar till mitt och barnens nya hem. Våningen är så vacker och vi kommer verkligen att trivas, det vet jag redan! Är så lycklig nu!


Det som nu gäller är renovering och inredning, min passion här i livet!
Kärlek <3

onsdag 27 juli 2011

De 100 nyttigaste matvarorna!

Här kommer tre nya.
25. Pinjekärnor
Är rika på hjärtvänliga fettsyror som håller din cirkulation sund. Kärnorna bågnar av mättande protein, vätskereglerande kalium och järn, som ingår i kroppens produktion av röda blodkroppar. Du får också en massa immunförsvarsstärkande E-vitamin.
Tips: Använd  dem som ett sunt tillbehör på salladen. Kärnorna härsknar fort, köp därför bara en mindre mängd i taget.
26. Cantaloupe
Är sund eftersom den både är kalorifattig och sprängfylld med immunförsvarsstärkande C-vitamin och betakaroten som stärker cirkulationen. Du får också en hel del folsyra som är viktigt för kroppens blodproduktion och celldelning.
Tips: Forskare pekar på att cantaloupen är extra sund eftersom den innehåller superoxid dismutas, SOD, en mycket kraftig antioxidant som bland annat förebygger rynkor.
27. Sesamfrön
Är fulla av magnesium, fosfor och zink, som alla har betydelse för kroppens energiomsättning och cellfunktion. Väljer Du de oskalade varianterna får Du dessutom enorma mängder av skelettstärkande kalcium och en del järn.
Tips: Du måste krossa dem eller tugga dem ordentligt för att få nytta av näringsämnena i de oskalade fröna. Annars åker många av dem osmälta genom systemet.
Igår hade jag en dag utan barnen, jag badade, solade, åt sallad, drack massor av flädersaft, lyssnade på lugn musik och njöt av mina egna tankar. 
Kärlek <3

måndag 25 juli 2011

Lycka!

Jag känner en sån enorm lycka i mitt hjärta, det strömmar i etapper och jag blir alldeles varm inombords. En känsla som är helt enorm och som fyller mig med en sån styrka att jag skulle klara vad som helst.
Jag har ensam kämpat mig igenom mitt liv med en inre vetenskap om att jag kommer bli frisk bara jag har tålamod och tillit. Tålamod och tillit är något otroligt viktigt att ha inom sig. Det gäller även att hela tiden lyssna på kroppen, vad säger den, gör jag rätt eller fel? Det är en förmåga som jag har byggt upp under mina år, nu är det nästan som min kropp säger...hallå där, vad håller Du på med??
Jag har verkligen litat på alla dessa fina människor som jag har mött under åren, som har sagt till mig att Du kommer att bli frisk, lita på mig! Alla mina år av kämpande är över och det har varit värt varenda tår, rädsla och smärta som jag har känt, det har givit mig en inre kärlek till mig själv och styrka. Nu står jag här framför mitt nya liv, 44 år, lycklig, frisk, stark, vacker, fem otroligt fina barn och jag kan andas...andas in livet med ett stort leende!
"Det finns ett helvete - att vara ensam. Det finns ett himmelrike - att kunna vara det."
Kärlek <3

söndag 24 juli 2011

De 100 nyttigaste matvarorna!

Dagens tre nya matvaror kommer här!
22. Svart Te
Har ett särskilt högt innehåll av sunda flavonoider. De här ämnena bidrar till att ge det svarta teet en liten bitter smak, men också en stor fördel för din hälsa eftersom de förebygger både hjärt-kärlsjukdomar och cancer.
Tips: Te kan hämna koppens järnupptagning en aning. Detta löser Du genom att tillsätta lite citron i teet.
23. Dill
Dill är sunt eftersom det är mycket näringsrikt och framför allt fullt av karotener, C-vitamin och en rad andra starka antioxidanter, som tillsammans effektivt stärker immunförsvaret. Dessutom har dill ett högt innehåll av energigivande järn och ett rikligt innehåll av kalk, som stärker skelettet.
Tips: Dill smakar inte mycket, därför kan Du tjäna många näringsämnen utan att det påverkar matens smak särskilt mycket.
24. Makrill
Är full av de nyttiga omega 3-fettsyrorna, som stärker ditt hjärta bland annat genom att minska innehållet av fett i blodet och sänka ditt blodtryck. Det sunda fettet dämpar även olika inflammationstillstånd i kroppen.
Tips: Har Du plats för kalorierna är makrill i tomat som pålägg på en bit fullkornsbröd en supersund lunch.
                                             Tjingeling <3

Det gör ont i mitt hjärta!

Vaknade idag och såg solen skina in genom sovrumsfönstret och hörde fåglarna kvittra, jag har svårt att förstå att det som hände i Norge verkligen ha hänt, det är så ofattbart! Var är vår värld på väg? Varför denna meningslösa våld?
Mina tankar och min kärlek går till Norge...
Kärlek <3

torsdag 21 juli 2011

Feber!

Inatt fick Felicia feber och sov oroligt, idag mår hon lite bättre!! Vi har legat i sängen hela dagen, tittat på Tv, mumsat jordgubbar och grädde! Besök fick vi också, självaste Spider-Man klättrade upp på husväggen, tog sig in genom fönstret, hoppade upp i sängen, ville mysa och äta jordgubbar! Vem kan säga nej till en actionhjälte...hehe



Kärlek <3

onsdag 20 juli 2011

De 100 nyttigaste matvarorna!

Nu kör vi tre nya!
19. Kronärtskocka
Är rik på flavonoider som sänker blodets innehåll av skadligt LDL-kolesterol. Den innehåller också mycket cynarin, som fämjar produktionen av matnedrytande gallsalt och av fibret inulin, som främjar matsmältningen som näring för sunda bakterier.
Tips: Välj färska skockor. Kronärtskockor på burk ger färre nyttiga ämnen eftersom en del går förlorat vid konserveringen.
20. Lättmjölk
Är sunt eftersom den är mycket kalorifattig och bra för din midja, samtidigt som den är rik på kalcium, som håller skelettet starkt. Dessutom ger den dig rikligt med proteiner som stärker musklerna och hjälper dem att återhämta sig.
Tips: Du sparar mycket fett genom att välja lättmjölk framför mellanmjölk.
21. Vita bönor
Är späckade med folsyra, som är en viktig bricka i cancerförebyggandet och ingår i blodproduktionen. Bönorna ger dig också en hel del vätskereglerande kalium och många matsmältningsfrämjande fibrer.
Tips: Det stora fiberinnehållet kan vara en utmaning för magen. Det hälsosammaste är därför att successivt öka mängden tills man är uppe i 200-400 gram i veckan.
Idag har jag varit och tittat på en till underbar lägenhet, har tyvärr inga bilder, familjen bor nämligen kvar. Efter lägenheten så gick jag till H&M och köpte några toppar, här kommer en liten visning:




Kärlek <3

tisdag 19 juli 2011

Natti!

I morgon är det lägenhetsvisning nr 2, så jag ska hoppa i säng och sova nu.
Kärlek <3

måndag 18 juli 2011

De 100 nyttigaste matvarorna!

Här kommer tre nya!
16. Knäckebröd
Knäckebröd är sunt eftersom det i stort sett har samma sunda kvaliteter som rågbrödet. Det vill säga massor av matsmältningsfrämjande fibrer och en rad vitaminer och mineraler som både är bra för ditt hjärta och skyddar dig mot cancer.
Tips: Låter Du knäckebrödet ersätta rågbrödet, så kom ihåg att det ger dig fler kalorier. En skiva knäckebröd motsvarar en halv skiva rågbröd.
17 Avokadooljan
Avokadooljan är sund eftersom den med sin optimala sammansättning av fettsyror har ett positivt inflytande på förhållandet mellan det goda HDL-kolesterolet och det onda LDL-kolesterolet i blodet och därför ger dig en sundare cirkulation. Den är även rik på immunförsvarsstärkande E-vitamin.
Tips: Oljan är mycket värmestabil och har en hög rykpunkt. Det gör den mycket lämpad att steka i, tex fisk och skaldjur.
18. Kumquat
Är särskilt rik på immunförsvarsstärkande flavonoider, C-vitamin och en rad karotener, som framför allt gömmer sig i det ätbara skalet. Samtidigt är kumquat en enormt bra källa till matsmältningsfrämjande kostfibrer.
Tips: Frukten äts bäst hel. Det är från skalet som Du får det flesta av fruktens antioxidanter samt en stor del av fibrerna som gör din mage glad.
Nu börjar det bli färdigt här hemma, det luktar gott och jag känner mig så lycklig över framtiden!
Kärlek <3

söndag 17 juli 2011

De 100 nyttigaste matvarorna!

Nu kör vi tre till!

13. Lax
Lax är en fet fisk som innehåller mycket hjärtvänliga omega 3-fettsyror, som också hämmar utvecklingen av vissa cancerformer. Lax ger dig en del D-vitamin som skyddar dig mot mer än benskörhet, tex olika infektioner.
Tips: Många fiskar innehåller mask och parasiter som kan leva vidare i tarmsystemet om Du inte oskadliggör dem. Frys därför fisken grundligt innan Du ev använder den rå till sushi.

14. Avokado
Avokado ger dig mycket fett av den särskilt hjärtvänliga sorten. Dessutom gömmer de krämiga grönsakerna på rikliga mängder immunförsvarsstärkande C-vitamin och folsyra, som är viktigt för blodproduktionen.
Tips: Avokadon blir mörk när den tas ut ur skalet och angrips av syre. Det går ut över innehållet av antioxidanter - undvik detta genom att droppa över lite citronsaft.

15. Tomatjuice
Tomatjuice bågnar av lättupptagligt lykopen, som förebygger cancer. I förhållande till hela tomater är lykopenet särskilt lättupptagligt eftersom en del av växtcellerna sprängs när juicen utvinns. I gengäld mister Du en del av tomatens kostfibrer när Du nöjer dig med juicen.
Tips: Lykopenet kan utnyttjas optimalt först om det intas ihop med lite fett. Drick därför juicen till mat så att upptagningen av ämnet underlättas.
Jag lyssnar alltid på min kropp och i kväll ville den ha pizza med salami. Nu snackar vi lykopen i mängder, stora mängder..hehe
Tjingeling <3

Städa!

Är vad jag kommer att göra idag, imorgon och nästa dag, sen är hela huset finputsat och allt glänser! Vädret är perfekt för att vara inne och städa utan dåligt samvete!
I kväll skriver jag tre nya nyttiga matvaror!
Tjingeling <3